آی وی پک

بسته بندی انواع
کارتن و جعبه های صادراتی

با ما بهتر دیده شوید

صادرات محصولات از مهمترین ارکان اقتصاد هر کشور بوده و بسیار حائز اهمیت می باشد. در ارسال محصولات به کشورهای دیگر نکته قابل توجه بسته بندی آنهاست. کالاهای صادراتی باید در پک های شیک و جذاب بسته بندی گردند تا مشتریان خارجی جذب آنها شده و با خرید های مکرر از محصول باعث فروش بیشتر آن شوند
جعبه و کارتن هایی از نظر مردم کشورهای دیگر جذاب اند، که تا حدودی نزدیک به سلیقه و فرهنگ آنها باشند پس برای تهیه یک پک صادراتی در وهله اول باید در مورد کشور مقصد تحقیق کرد و اطلاعاتی راجب به فرهنگ آنها به دست آورد تا بتوانیم بسته بندی تهیه کنیم که در بازارهای خارجی نظر مشتریان را به خود جلب کند.

wretgrev
  • انواع بسته بندی ها

بسته بندی کارتنی

جعبه های مقوایی

1

برای محصولات صادراتی از کارتن های دو لایه (سینگل فیس)، سه لایه، چهارلایه و پنج لایه استفاده می کنند. کارتن ها از ترکیب ورق مسطح و فلوت ( ورق کنگره ای) تولید می شوند که جنس هر کدام از این ورق های مسطح و فلوت آنها متفاوت است. پرمصرف ترین ورق های مسطح کرافت، تست و ایرانی می باشند. کرافت بهترین نوع ورق است که در تولید بسته بندی های صادراتی برای مقاومت محصول بکار می رود.

فلوت ها نیز انواع مختلفی دارند که شامل فلوت a، b ،c، e، fمی شوند که باز هم استفاده از این فلوت ها بستگی به نوع محصول و وزن آن دارد .از کارتن های با لایه کمتر مثل دولایه و سه لایه برای بسته بندی محصولات در وزن کم و از کارتن های 4 لایه و 5 لایه برای پک کردن کالاهای سنگین استفاده می کنند.

2

مقواها ورق نازکی هستند که دارای گرماژ( ضخامت) متفاوتی می باشند، گرماژ مقواها معمولا بین 60 تا 500 گرم است که برای جعبه های صادراتی گرماژ 300 تا 350 بهترین گزینه می باشد. مقواها انواع مختلف دارند که پرکاربردترین آنها کرافت، پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد می باشد.

معمولا برای پک های صادراتی از مقوای ایندربرد استفاده می کنند. مقوای ایندربرد سفیدرنگ است و انجام چاپ بر روی آن وضوح و زیبایی خوبی دارد و برای مشتریان جذاب می باشد، با دیدن این جعبه های مقوایی مشتری ترغیب به خرید می شود.

کارتن بسته بندی

مشاوره و پشتیبانی آی وی پک

برای مشاوره رایگان و ارتباط با کارشناسان ما با شماره زیر تماس بگیرید.

آی وی پک

چاپ کارتن و جعبه بسته بندی صادراتی

در بسته بندی های صادراتی چاپ بسیار مهم است زیرا بسته بندی بدون چاپ علاوه بر اینکه هویت و نشانی از تولید کننده ندارد و در بازارهای خارجی دیده نمیشود بلکه مورد تأیید و خرید مشتریان نیز قرا نمی گیرد، پس انجام چاپ برند و لوگو بر روی پک های صادراتی نکته حائز اهمیت می باشد.

معمولا دو نوع چاپ در صنعت بسته بندی کاربرد بیشتری دارد که شامل چاپ فلکسو و چاپ افست می شود.

3

چاپ افست شامل چند رنگ است این نوع چاپ را فقط می توان بر روی مقواها انجام داد و امکان اجرای آن به شکل مستقیم بر روی کارتن ها وجود ندارد بنابراین چاپ افست را بر روی مقوا انجام می دهند سپس مقوای چاپ شده( پوستر) را توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند، لمینت می گویند.

4

چاپ فلکسو بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می گردد این چاپ شامل یک یا دو رنگ است و معمولا به دلیل همین محدودیت رنگ برای چاپ کارتن های بسته بندی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بسته بندی محصولات صادراتی بسیار مناسب هستند زیرا به دلیل تنوع رنگ بسیار زیبا می شوند و نظر مشتریان را به خود جلب می کنند. چند لایه بودن کارتن های لمینتی با توجه به نوع محصول، ابعاد و وزن آن انتخاب می شوند.

کارتن های لمینتی در مدل ها و نمونه های مختلف قابل تولید هستند مانند چهاردرب، جعبه میوه، تلسکوپی، ته قفلی و مدل های دیگری که مدنظر مشتری باشد.

Untitled design - 2023-06-17T153705.519

هر چند قیمت پک های لمینتی کمی بیشتر از کارتن های فلکسویی است ولی باید توجه داشت که جذابیت کارتن های لمینتی و تنوع رنگ و طرح آنها زیاد بوده و برای جذب مشتریان طرح کارتن و جعبه بسته بندی  مانند چاپ در تولید بسته بندی اهمیت دارد بکارگیری انواع طرح های به روز و مدرن دنیا می تواند پک های صادراتی را جذابتر کند. باید بسته بندی محصولمان مدرنیته باشد، تا جایی که می شود از طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید تا بسته بندی محصول شما متمایز شده و مورد توجه مشتریان خارجی قرار بگیرد.